Ieder kind is uniek, je mag zijn wie je bent!

Wij geloven dat ieder kind uniek is. Een school moet een plek voor kinderen bieden om zichzelf te zijn en moet ze voorbereiden om met zelfvertrouwen de maatschappij in te gaan. Elk kind wil leren en de wereld ontdekken en de kunst is om ze een veilige en ook uitdagende leeromgeving te bieden. Zo komen de leerlingen in hun kracht en tot hun recht.

Waar wij voor gaan

Naast onze opdracht om leerlingen kennis te laten opdoen en vaardigheden aan te leren, willen we als school dichtbij zijn. De school waar iedereen zich thuis voelt. We zijn betrokken en bieden veiligheid.

Het welbevinden van de kinderen staat op nummer één. We hechten veel waarde aan dit pedagogisch klimaat omdat we geloven dat dit een voorwaarde is om tot leren te kunnen komen. Onze missie is om vanuit wederzijds respect en betrokkenheid kwalitatief goed onderwijs te geven als basis voor hun toekomst.

Recent nieuws

Blijf op de hoogte van onze school, het onderwijs en bepaalde activiteiten.

16 nov 2023

Nieuws van COBI On-tour

04 sep 2023

Peuterfestival op 27 september

Prinses Maxima Magazine
18 aug 2023

Máxima Magazine

Naar nieuwsoverzicht

Vakken waar je blij van wordt

Natuur, aardrijkskunde, geschiedenis, burgerschap, wetenschap en technologie, kunst en cultuur; alles in één: dit is BLINK Geïntegreerd!

Vanuit een kenniskader gaan de kinderen op onderzoek, leren ze vragen stellen en informatie verwerken, ontdekken hoe iets werkt en proberen het zelf uit. Hun ervaringen, en opgedane kennis presenteren ze op verschillende manieren passend bij het onderwerp en hun voorkeur. En wat te denken van de werkbank voor groep 1-2, programmeren in groep 1 t/m 3 met de Beebot, technisch lego voor groep 4 en hoger en niet te vergeten het leren werken met een 3D-printer of werken in onze moestuin! Activiteiten waar een kind blij van wordt!

Ervaringen van ouders en leerlingen

Wij geven graag ouders en kinderen het woord om hun ervaring te delen bij ons op school!

Zoek je een basisschool voor je kinderen waar alle leerlingen er mogen zijn, waar uitdagend onderwijs wordt aangeboden voor alle leerlingen op alle niveaus, waar het lerarenteam en de directie betrokken is en waar het onderwijs toekomstgericht is (denk aan onderzoekend leren middels de methode COBI) dan ben je bij de Prinses Máxima basisschool aan het goede adres!

Marije Bosch Moeder van Fenna gr 3, Sem gr 5 en Ruben gr 8

Mijn kinderen gaan elke dag met veel plezier naar school en zitten lekker in hun vel. De kinderen krijgen er goed onderwijs; basisvakken én aandacht voor vaardigheden die de kinderen in de maatschappij nodig hebben. Er is aandacht voor kinderen die extra hulp nodig hebben en aandacht voor kinderen die juist extra uitdaging nodig hebben. De school straalt verbondenheid met elkaar uit (bijv. groep 6/7/8 die kleuters voorleest of begeleidt) en het team is stabiel, kundig en enthousiast!

Isabelle van Baalen Moeder van Feline uit gr 4 en Annefleur uit gr 7